5 نقاشي معروف دنيا

مطالب آموزشي هنر

5 نقاشي معروف دنيا

۱۵۰ بازديد

در بين ميليون ها نقاشي كه به دست هنرمندان صاحب هنر مختلفي نقاشي شده است و در گالري ها و موزه ها در سراسر جهان به نمايش درآمده است، تعداد بسيار كمي از آن‌ها فراتر از حالت عادي مي روند و در تاريخ شهره عام و خاص مي شوند.

اين مجموعه از معروفترين نقاشي‌هاي انتخاب شده، توسط افراد مختلف در سراسر جهان و در تمام سنين قابل تشخيص است و احتمالا اين نقاشي‌ها در قرون بعد نيز در ميان مردم مشهور باشد و بر آن‌ها نيز تاثير بگذارد. در ليست زير از برخي معروف ترين نقاشي ها در جهان قرار دارد:

1-   نقاشي مونا ليزا (Mona Lisa) اثر هنرمند Leonardo da Vinci

معروف‌ترين نقاشي جهان، يكي از جاذبه‌هاي اصلي موزه لوور در پاريس است كه هر ساله شش ميليون نفر بازديدكننده دارد! لئوناردو داوينچي نقاشي‌هاي مونا ليزا را از سال 1503 يا 1504 تا مدت كوتاهي قبل از مرگ وي در سال 1519 نقاشي كرد.


 2- نقاشي شام آخر (The Last Supper) اثر هنرمند Leonardo da Vinci

اين نقاشي معروف در يك موزه به نمايش در نيامده است، بلكه بر ديوار پشتي سالن غذاخوري صومعه سانتا ماريا دل گريزي در ميلان، ايتاليا نصب شده است. اين نقاشي توسط معروف‌ترين هنرمند همه زمان‌ها، لئوناردو داوينچي در اواخر قرن پانزدهم ميلادي نقاشي شده است.

اين نقاشي صحنه «شام آخر حضرت عيسي مسيح (ع)» را با شاگردانش نشان مي دهد. ديدن اين شاهكار هنري در صومعه كوچك به واقع يكي از بهترين جاذبه هاي گردشگري شهر ميلان است.

3- نقاشي تصويري از آدم (The Creation Of Adam) اثر هنرمند Michelangelo

اين نقاشي در سقف كليساي سيتين در شهر واتيكان، رم ايجاد شده است. نقاشي خلق آدم توسط ميكل آنژ بين سالهاي 1508 و 1512 نقاشي شده است و اين تنها يكي از نه صحنه از كتاب پيدايش است كه در مركز سقف كليسا نقاشي شده است.

 4- نقاشي ستاره هاي شب (Starry Night) اثر هنرمند Vincent van Gogh

اين نقاشي را هنرمند هلندي وينسنت ون گوگ در سال 1889 كشيده است، شب پرستاره يكي از مشهورترين نقاشي هاي فرهنگ مدرن است. اين نقاشي بخشي از مجموعه دائمي موزه هنر مدرن در نيويورك است. اين اثر الهام بخش آهنگ “وينسنت” (همچنين به نام “شب پرستاره” شناخته شده) توسط دان مك لين است.

  5- نقاشي فرياد كشيدن (The Scream) اثر هنرمند Edvard Munch

اين نقاشي كه معروف ترين اثر ادوارد مونك است در حدود سال 1893 نقاشي شده است. اين اثر با استفاده از رنگ روغن و پاستل بر روي مقوا نقاشي شده است. اين نقاشي ترسناك در نمايشگاه The National Gallery، در اسلو نروژ در معرض ديد همگان قرار گرفته است.

 

 


 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.